mandag 14. juni 2010

Sitronsaft


Jeg fant ei saftoppskrift hos Kjerstis lykke som jeg måtte prøve. Saften ble en suksess og derfor gjengir jeg oppskriften her slik at jeg finner den igjen når jeg vil lage den på nytt;-)

Ingredienser:

4 sitroner

1 pk sitronsyre

2 liter vann

1 kg sukker (saften ble ganske søt, så noe sukker kan sikkert droppes)

Riv skallet (kun det gule), kok dette med vannet,
og pakken med sitronsyre,i ca 20 min.
Dersom du gjør dette på kvelden, la blandingen stå natten over.
Neste morgen tilsettes sukkeret i kald blanding,
og sitronsaften fra de 4 sitronene presses også i.
Til slutt siles alt, så man får bort skall og eventuelle steiner...

Blandingsforhold 1/10

Jammi!

1 kommentar:

  1. Dette hørtes ut som ei saft etter min smak! Jeg liker så godt sur saft. Sitter faktisk med et glass Lerums lime og sitronsaft nå :o)
    Men hvor får du kjøpt sitronsyre?

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails