mandag 8. august 2011

Pleddet er ferdig!


Endelig er pleddet ferdig. Jeg tror jeg begynte på det i fjor - men så har det blitt liggende i ro i lange perioder. Helt til jeg tok meg selv i nakken og ferdigstilte det. Deilig å få det vekk fra strikkekurven. Imidlertid er det genialt å hekle pledd - om man fryser litt er det bare å slenge pleddet over beina mens man hekler.


Jeg har brukt Karisma og Falk. De to garntypene er omtrent like tykke, og jeg fikk et større spekter av farger å velge fra. Selv er jeg godt fornøyd.

I kveld skal jeg feste tråder på en haug med strikket kluter, ikke akkurat det morsomste...

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker pledd og dette var nydelig! Var det tidkrevende eller er garnet såpass tykt at det vokser greit? Fikk veldig lyst til å prøve, men holder på med tre allerede;)

    SvarSlett
  2. Jeg brukte pinne 3 eller 3,5. Det er ganske fort gjort bare man setter i gang. Passende tv arbeid :-)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails