fredag 1. januar 2010

Til Oliver

Diverse strikk fra i fjor. Oliver ble født i april, og jeg ville gjerne strikke noe til han. Jeg begynte med ett par sokker, og fortsatte med et skjerf.

Det var fortsatt god tid til den lille babyen skulle bli født, så jeg rakk å strikke ei bukse, 

ei jakke, 


og hekle et vognteppe. Mora til Oliver ble veldig fornøyd med gaven.

Jeg prøvde å strikke babybukse når jeg var gravid med eldstemann, men den ble full i hull og dermed rekt opp igjen. Så mine små hadde minimalt med strikkeklær de første årene. Nå derimot har jeg strikket flere gensere og jakker og sokker og longser. Noe blir brukt og noe må nesten tvinges på. Uansett syns jeg det er godt å kunne putte på ungene hjemmestrikk.

 Kvelden i går ble veldig vellykket. For første gang var ungene våken helt til midnatt. Det hadde begynt å snø litt igjen utpå kvelden, så sikten ble noe redusert, men vi fikk fortsatt sett mange fine raketter. Ett år til neste gang :-)

2 kommentarer:

  1. Heia snuppa, takk for julekortet forresten, deres ligger her enda, men skal sendes i helgen håper jeg.... vært veldig travelt her i det siste..
    Masse lekkert du har strikket, heldig de som får det da...

    Stor klem og ønsker om godt nytt og kreativt år sammen:-)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails